Безспорно, лизинговата индустрия ще пострада значително от икономическата рецесия, предизвикана от мерките за борба с Корона вируса. The Wall Street Journal оповести миналият петък, 22.05.2020, че най-старата рент-а-кар и лизингова компания в света и една от най-големите в САЩ – Hertz подаде молба за защита при банкрут.
През месец март 2020 Hertz освободи 25% от служителите си в САЩ или 16 000 души. На 18.05.2020 настъпи рокада на висшето ръководство на Hertz Global Holdings, като Paul Stone пое поста от Kathryn V. Marinello. Раздвижванията в дружеството подсказваха затруднения.
Същевременно пандемията беше по-скоро катализатор на процеси, започнали в миналото. През последните години Hertz започна да губи битката с конкуренцията на наскоро възникналия нов сегмент на „споделените автомобили“ и дружества като Uber и Lift. Истината е, че може би и Hertz леко подцени опасността от гъвкавите нови услуги, които печелеха клиенти за тяхна сметка.
Към момента на обявяване на несъстоятелност дружеството е обременено с около USD 19 милиарда дълг, като паралелно с това е на загуба през последните четири години. Загубата само за 2019 година е в размер на USD 58 милиона! През последните месеци, мерките свързани с усилията за ограничаване на разпространението на Ковид-19 доведе до масово ограничаване на туризма и въздушните пътувания, а оттук и ползването на рент-а-карРент-а-кар (наемане на кола) е най-краткият... More услуги. В резултат на това голяма част от огромният автопарк на компанията стои паркиран … или както доскорошният Главен изпълнителен директор Kathryn Marinello на Hertz обобщи за Forbes: “Няма такъв бизнес, който да е създаден за нулеви приходи”.
Фалитът на Hertz ще се отрази на много други сектори и системи. Освен реалистичните очаквания за още около 50 000 безработни служители на дружеството в САЩ, силно ще пострада и General Motors – компанията която доскоро осигуряваше мобилният състав на Hertz. Не на последно място е и очакването на срив в цените на употребявани автомобили в САЩ, където ще трябва да се реализира 700 000-ия автопарк на Hertz.
По време на процедурата по несъстоятелност е възможно Hertz да бъде реструктурирана и отново оперативна … или продадена. До тогава, голямата франчайзингова мрежа на Hertz ще продължи да оперира както до сега. Това включва и представителството й в България – Аутотехника ООД.